وی افزود: مجلس می‌خواهد این رویه نادرست را اصلاح کند و یارانه کالاهای اساسی را مستقیم در انتهای زنجیره به خود مصرف‌کننده بدهد و زیان رفاهی خانوارها به ویژه قشر ضعیف جامعه را جبران و از هدر رفتن منابع بیت المال جلوگیری کند.

قالیباف خاطرنشان کرد: این تصمیم به نفع کلیت جامعه و مردم است و قطعا دلالان و رانت‌خواران صدای‌شان بلند خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: البته ممکن است دلسوزانی هم نگران باشند که به آنها اطمینان خاطر می‌دهم که قیمت ارز روی هیچ کاغذی به صورت دستوری تعیین نمی‌شود و اگر قیمت این چنین بود، مسؤولان بانک مرکزی باید به سرعت و سهولت از این امکان استفاده می‌کردند.

وی افزود: واقعیت آن است که مجموعه‌ای از سیاست‌های پولی، مالی، ارزی و تجاری دولت و درواقع عملکرد اقتصادی دولت‌مردان در طول زمان در قیمت ارز مؤثر است. قیمت واقعی ارز را باید امروز از مردم پرسید که نتیجه سیاست‌ها و عملکرد مسؤولان است. پس دولت محترم نباید توقع داشته باشد که گندم بکارد و جو درو کند.

قالیباف خاطرنشان کرد: در کنار اصلاح ساختار بودجه برخی تجربه‌های پیشین نشان داد که سیاست‌گذاری‌های اقتصادی تا چه حد می‌تواند در زندگی جاری مردم مؤثر باشد. به عنوان مثال به گفته مسؤولان دولتی ذی‌ربط فقط با نهایی شدن قانون مالیات بر خانه‌های خالی برای مبارزه با محتکران مسکن 30 درصد مسکن بیشتری به بازار اجاره عرضه شد که همین امر می‌تواند موجب کنترل و مهار افزایش قیمت اجاره بها شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

خبرنامه

املاک شما را در شهر تهران بیواسطه نیازمندیم09121086213

مکانی برای رسیدن به خواسته هایتان

خانه رویایی خود را بیابید

اقامت ترکیه در کوهتاترین زمان و با کمترین هزینه . 09391086213

The most popular store with the customers