به گزارش بورس تابناک، احسان ارکانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بانکها باید با اعطای تسهیلات و دیگر اقدامات مالی از تولیدکنندگان و بخش اقتصادی حمایت کنند اما خود بانکها وارد تصدی گری های مستقیم شدند.

وی افزود: متاسفانه بانکها حتی در ورود به تصدی گری های غیرقانونی و خارج از قاعده هم وارد تصدی گری تولید نشدند و بلکه به تصدی گری دلالی و کارهای واسطه ای ورود پیدا کردند که نه تنها در راستای نقض قوانین بود بلکه به کلیت اقتصاد کشور هم لطمه زد.

ارکانی درباره ورود بانکها به بازار سرمایه اظهار کرد: بانکها در زمان مجلس قبلی و با مجوز وزیر اقتصاد با منابع عظیم پولی متعلق به مردم و با استفاده از رانت اطلاعاتی وارد بازار سهام شدند و با خرید سهام در کف قیمت و فروش آن در اوج قیمت لطمه بزرگی را به بازار سهام وارد کردند و سقوط تاریخی این بازار را رقم زدند.

وی افزود: به اذعان مدیران عامل بانکها، از کنار چنین ورود رانت خیز و متکی به منابع بانکی به بورس، سود بسیار هنگفتی نصیب سیستم بانکی شد درصورتیکه این سود همان پولی است که به عنوان ضرر و زیان از جیب مردم تحت عنوان سهامداران خرد و عادی در بورس خارج شد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: با پیگیری های مجلس، بانکها ملزم شدند که دوباره وارد بازار بورس شوند و نسبت به خرید مجدد سهام از کف بازار و مردم عادی اقدام کنند تا حدأقل قسمتی از این خسارتها جبران شود.

ارکانی یکی از دلایل استیضاح وزیر اقتصاد با ۱۰۲ امضاء مجلسی ها را همین بحث دخالت بانکها در این موضوعات عنوان کرد و گفت: دولت باید پاسخگوی این مسائل باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

خبرنامه

املاک شما را در شهر تهران بیواسطه نیازمندیم09121086213

مکانی برای رسیدن به خواسته هایتان

خانه رویایی خود را بیابید

اقامت ترکیه در کوهتاترین زمان و با کمترین هزینه . 09391086213

The most popular store with the customers